Monday, February 28, 2011

Roti Putih (Asas)


As-Salam...ini Roti Putih yang baru buat mlm Ahad semalam....roti 1st buat pakai bm (breadmaker - bibik melayu) baru tu....mula2 kite wat yang senang dulu yer...test market dulu ok x.



mula wat kol 10.30mlm, nah amik ko, dia proses dlm masa 3 1/2 jam (saiz medium)...lama siottt...kul 2 pagi baru siap! xtido haku... huhu...kul 2 keluarkan dia ..tunggu 30 min lak biar dia sejuk lu..simpan dier, pagi sok baru potong...akibatnya kul 3 pagi baru aku tido....mmg ngantuk giler ! nk test market, tp xtau masa dia haru betoll



Nih roti yang K.La aku yang sukatkan...roti ni sedap...ibarat 'Enak Dimakan Begitu Saja'...masin sedap...tp, tekstur dia sedikit keras coz lebih tepung...ekceli penyukat tepung xde..so, main taram jela..



Xkira, sedap jugak !


Montel dan gebus mcm aku..kihkihkihkih

Note : Sori, resipi xingat sukatan dia bape nk bagi coz buku resipi Cosway saya tinggal kat umah baru...tgk la, kalo ade masa kendian saya updated semula...okeh.

No comments: