Tuesday, November 29, 2011

My Pressure Cooker ~ & Sup Gear Box


As-Salam...ohhhhhh i love it very much !!!!!  muah3 !!!! bahagia rasenyer bile ade ni.. mmg menjimatkan masa dan tenaga bile pakai ni ~pressure cokker @ periuk tekanan~ ..cute kan??? hehe.


Ni i beli murah je, brand Empress dari cosway, RM199.00 + 4RP (point dia, bukan rupiah ye) .. kira murah je harga mcm tu dibandingkan jenama dari luar RM500.00 ke atas..ayyyooo....mahal giler beb..ade juga aku jumpa brand dari china di giant dan carrefoure nuh, tp malasla aku beli kt sane, xyakin akan ketahanannya..baik aku beli cap cosway, terbukti !! barangan cosway suma  murah dan semestinya berkualiti..chef hanieliza pun pakai pressure cooker cosway ok, dan multi cooker pun dia pakai cosway gak...


pandangan dari atas...untungnyer bile kite pakai periuk tekanan ni adalah menjimatkan masa kite utk mengempukkan makanan, contohnya daging.. daripada periuk biasa, kalo rebus daging@tulang mau amik masa 2-3 jam baru empuk, tp kalo periuk tekanan ni juz 30 min daging dah empuk...dah leh makan terus dah...senang beb ! aku minat pressure cooker pasal bonda aku pun ada, dia selalu guna pressure cooker dah 20 tahun lebih dah (dia beli kat mane , ntah ler, benda dah lama) tahan, semestinya menyajikan hidangan yang lazat utk keluarga...



dan...utk memecahkan daranya (perasmian pressure cooker), aku telah memasak SUP GEAR BOX dengan jayanya !! yeayyy, mula2 terkial2 juga membaca arahannya, lame2 ok ja, sng...bez lagiii, jimat gas aku...hehe...sukernya !


gear box bonda aku bagi dari kampung, time aku lek kg ry aji aritu, sanggup tu simpan lama dlm peti ais, hanye semata2 pas beli pressure cooker baru nak masak gear box ni...ehehehhe



sedap weh !!!



2 comments:

esempoi said...

memang nak buat sup tulang, kena guna pressure cooker baru sedap dan cepat..
:-)

Unknown said...

Asm,

Sy ada beli pressure cooker empress ni. Tapi tak pernah guna lagi sebab tak ada manual dan tak tahu cara2 nak guna. Boleh tak bgtau cara nak guna. Sy pun tak tahu kenapa takde manual lagipun beli melalui kakak ipar.

Harap boleh jawab melalui emel kat idanoor11@gmail.com