Wednesday, November 16, 2011

Sambal Telor Ikan yummyyyyyyy


As-Salam...ermmmmmm, yummmyyy nyerrrrr...  ni kira 2nd time dah ni aku buat sambal telo ikan..mmg sedap..kalo stail mak mertua aku dia buh daun kunyit kasi wangi2 kunyit, tp stail aku xyah buhla...kalo mkn rendang, baru aku suka daun kunyit....hehe



utk versi ni, aku campurkan sekali dgn kentang, maklum ler kentang melambak2 kat umah aku tu, xtaruk kang ntah biler nk abis...huhu ... sambal ni lak aku wat stail nasi lemak punyer, buh belacan..haha, bezz wwooooo



mula2, goreng dulu telo ikan dan kentang sampai masak ...kemudian, blend kan segala bawang merah, putih dan bwg besar bersama belacan dan asam jawa ...pastu tumis bahan kisar tersebut, masukkan cili kering kisar, tumis sampai pecah minyak dan kering, masukkan sedikit garam, gula dan bawang besar hiris nipis..tutup api...masukkan telo iklan dan kentang goreng tadi...gaul2...bole la makan panas2 dgn nasi panas...ekekekekeee

No comments: