Tuesday, November 1, 2011

Ayam Masak Merah Madu

As-Salam..cuaca hatiku arini agak mendung sedikit..coz aku menerima 'perkabaran' yang tidak enak awal2 pagi buta tadi...ku sangka panas sampai ke ptg, rupenyer hujan d tengah jln...ke excited kan aku xmenjadik..huhu... hanyer allah saje la YG. Maha Mengetahui..




Teruskan crite n3 aku kalini adalah Ayam masak merah MADU...yg madu tu aku g campur jela..rasenyer manis2 sedap...xmanis sgtla..manis ala2..manis sdp..hehe



asalnya buat masak merah biase, yg last sekali kite buhkan madu je



aku buat byk ni jer, cukupla sekali ngap ngn hubby je..lupe, aku buat ni mkn ngn nasi ketumbar aritu..


RESIPI

Bahan2 :

- Ayam (perap seektika dgn garam, kunyit)
- Bawang Merah, bwg putih, bwg besar (kisar)
- halia (kisar)
- cili boh @ cili kering
- garam
- madu
- sos cili, sos tomato
- asam jawa
- madu

cara membuatnya :

- ayam digoreng garing. ketepikan.
- tumiskan bahan kisar..masukkan cili boh bersama..tumis sampai garing dan kering airnya...(tumis lama)
- masukkan sedikit air, garam, sos cili, sos tomato, asam jawa dan madu..masak seketika..siap !


No comments: