Friday, January 6, 2012

Toys - GRAES MULTIPURPOSE COOKER


As-Salam...hehe..nmpak x menatang hape kat atas tu??? toys baru i laaa....mahal tauuu...ekceli aku dah tgk benda ni kat umah maklang asben lagiii, teringin nk beli, tp mahal sgt...dan nk cari stokis pun xtau kat mane....


tiba2 xsangka, wakil company dia dtg ofis aku buat demo utk PERKEP ttg alat ini...mak aihhhh mcm2 dorang masak, terliuuurrrr aku dan keghairahan xdpt dibendung lagi, makanya terus aku register utk memilikinya...heheheee..meh aku cite perihal piyuk ni yer....namanya GRAES MULTIPURPOSE COOKER dari Syarikat GREAS di Gombak, Sel..ekceli ade 3 loyang dia..

1. Loyang utk grill seperti gambar di atas - fungsi : membakar
2. Loyang leper (tiada gambar, lupa nk snap) - fungsi : memasak tnp minyak, sesuai mmbuat roti jala, kuih ketayap, masak nasi bla2....
3. loyang bentuk lubang bulat2 (tiada gambar)- fungsi : buat muffin, kuih cara, biskut  @ ape2 kuih yang sesuai dgn mentuk mulat dia tuh... 



dah dapat jer, aku test bakar ikan....erm, senang...cepat betul masak....harganya seribu lebih...mak aihhhh...ehhehe , tp boleh bayar installment...RM75.00 x 15 bulan (14 bulan deduct (standing instruction from our account) & 1 bulan lagi byr cash semasa pengambilan barang), bermakna RM1,125.00 laaa....tp kalo nk byr cash lump samp semua pun boleh RM940.00, tp aku xmampu la....baik aku byr ansuran...aku kan suka main byr bulan2 ni, mcm kutu...xterbeban sgtttt


aku lumur je ikan kembong tu ngn perencah ikan bakar dan balut ngn daun kunyit..pasal daun pisang xde kat kedai, dah abes..selekeh giler ikan hakuu

periuk ini menggunakan tenaga elektrik dan mempunyai ciri2 keselamatan yang lengkap..ia perlu diisi dgn air di bahagian bawah sebelum meng 'on' plug..misalan kite angkat loyang, elektrik yang terdapat pd batang besi akan terpadam otomatik...lagi 1, hanya keluli shj panas, yang plastik2 suma xpanas....susah nk terangkan kat cni, kalo korang tgk sendiri baru paham... 



tu ha jenama dia, aku dah highlight....

skrg ni aku bercita2 nk buat roti jala dan kuih cara...tunggula bile ade masa sesuai yer......piyuk ni boleh bwk mane2....erm,  sng aku nk bwk g travel, g hotel ker, resort ke....ekekekekeeeee



1 comment:

ZolTakingPictures said...

Assalam.. Nak beli kat mana ek?