Friday, January 6, 2012

Bingka Ubi Kayu 5*

As-Salam...ahad baru ni a.mie dtg umah bagi barang2 dari kg, tgk2 ade ubi kayu...separuh aku beri pd mak mertua, yela aku nk byk2 pun wat pe kan...hehe...dlm pale time tu xde idea nk masak ape ngn ubi ni...malas aku nk pk..

esoknyer Mr.F ckp nk mkn Bingka Ubi...wah mewah dia main oder jer...mcm le bini dia pandai buat...ekekekekeee..bile aku pk ape la yang ndak dibuat ngn ubi kayu sebatang dari k.zuni beri tu, makanya terus aku bersetuju ngn saranan Mr. F utk buat bingka jer...dgn syarat beliau kene buka laptop utk aku google mane respi yg aku berkenan...ekekekee...sebab aku malas betollll nk bukak laptop beliau tuh...kalo lappy dah prepare dpn mata aku jer, baru aku dekat dan jejari mulus ku baru menaip...hehehe...ngengada kannn...tp Mr. F kene layan gak karenah aku, kalo x, aku xwat bingka utk dia kanggggggg!!!!...hehehehe

hasil 'googlelan' makanya aku terjumpa satu respi yang memikat hati aku iaitu dari blog K. An dari Periuk Tanah  ...hehehe...nmpak bingka beliau lawa betulll...aku buat xlawa pung...tp rase sedap weh !!! tu sebab aku tulis 5* sebab sedap sgttt .....sedap tahap gaban

sape yang buat bingka nih aku sarankan u all cubala respi K.an nihh, mudah dan cepat...janji senangggggg sgggtttttttt...



Mr. F mkn berulang kali nih....satu bekas abis kat dia jer, tp bukanlah dlm sekali hadap...aku mkn ckt2 jer...kiranya 1 bekas ni utk kami jer, xbagi pd mane2 org pun..hehehe...pasal aku buat ckt jer dalam separuh adunan jer, dan xmampu utk beri pd org sebab aku tgk Mr. F suka sgttt... nnt beliau xpuas, siannnn aku..


nmpak byk, ekceli bekas ni kecik jer....kalau ade ubi kayu aku nk buat lagi la....tq K. An share respi yang sedappp..

sape yng hendak respi ni pergila ke blog k. An, bole klik sini...ok bye...

No comments: