Tuesday, January 3, 2012

Jalan2 New Year - A Famosa Resort Hotel

As-Salam...hai, hai, haiiiii sonok betul aku kalo cuti lame2 nih...!!! cuti terus seminggu pun xpe, lagi sonok..hihihi...kalo xde plan g mane2 pun, juz duk umah pun bez jgk...keje ni kdg2 bosan lah...duk tido jo kek umah fuhhh syokkk!!!!!

akibat dah lame xg bcuti ngn hubby (Mr. F), ngelast time hanimun dulu jela dah 8 bulan...so aku mngambil tindakan drastik mencadangkan kat Mr. F untuk g la cuti mane2 pun...Mr. F kate nk g dekat2 jer, A FAMOSA RESORT, alor gajah, melaka....

terus aku tgk web dia, call, booking, bank-in, fax statement bla2...siap ! tinggal masuk jer...yeah !!!


kitorang bertolak sana pun dah lewat, kul 12.30pm baru nk tolak, coz pagi tu Mr. F sebuk nk g cuci keta dulu la, byr zakat dulu la, bla2....tu jadi lewat tuh...tp xpela, slow2 enjoyyy

sampai je dlm kul 2pm, perut lapo mkn dulu kat restoran, aku pilih SET NASI  ASAM PEDAS IKAN PARI...xsah dtg melaka xmkn asam pedas kan..Mr. F biasala layan lauk dia sendiri, ayam masak lemak cili api..aku lupe nk snap menu tu...huhu

udoh kenyang mkn nasik, xcukup tuuuuu tgk kiri kanan byk betulll gerai jual durian di sepanjang jalan nk menghala ke A Famosa Resort...kitorang decide nk mkn durian la pulokkkkk....mahal jugak ngko ! saiz kecik 3 biji duyan RM36.00 ngkooooo !!!! murah lagi durian kat Sg. Besi tuuu 4 biji RM10.00  je!



Mr. F bantai duyan byk benooo...hihi...aku setakat 5,6 ulas dah xleh masuk dah...duyan kat cni xmenepati citarasa aku, rase heber jer...duyan kat kg aku lagi bezzzz...lemak2, coz tanah bukit..



gerai duyan yang kitorang singgahhh...pemilik dia chinese..



jeng3...dah sampai tompet percutian...



ni jela rupe hotel yang kami duduk..xtinggi mane pun, tp dia melebar/membulat...so besar la jugakk



bilik kami..deluxe type...2 single..aku satu katil, Mr. F satu katil...tido asing waktu petang jela, bile malam rapatkan katil, sebab aku ni jenis penakut pahit ckt kalo g mane2 hotel...maklumla manede frame al-quran dorang tampal, tu yg aku xsure ckt tuh..hehehee..kalo ade al-quran baru aku yakin...penah aku pegi hotel mane ntah, aku bawak sendiri Quran aku dari umah...hehe...time tu lum kawin lagi, malu aku kalo nk tido rapat2 ngn member aku, ni ngan laki aku xpela....ekekekeekkeeee



pakej bilik ni sekali ngn carnival (cowboy town) ketika promosi sempena krismas RM316.00 utk 2 hari 1 malam...errmmmmm, berbaloi la jugak...bezzzzz...sampai je hotel, bese la Mr. F terus hadap tv....dia memang peminat tv, especially Movie dia tuhhh xkuasa hakakkkk...gambo tv xnampak dlm pic

dlm beg biru ikea tu menyimpan seribu satu makna...hehe



Mr. F ckp aku jakunnnnnn...tgk le tuuuuu

dah penat2, kenyang lagi...petang tuh kami bantai tidoooooo...sedar2 kul 6, terus mandi, solat, andddddddd...



Anddddd thennnnnnn, masak nasi !!!!! wakakakakakkk...aku bwk bekal beb !!!! buat nasi lemak...segala perkakas aku bawak dari umah....hehe...nmpak x pisau, sudu, sudip dan santan segera !!!! ekekekeke

pasalnya aku dpt tau dari member aku, resort nih jauh ke dalam...susah nk cari kedaiiiii, jauhhhh....nnt xsempat nk tgk show kat cowboy town lagi 8.30pm...kang sia2 je dtg...oleh sebab itu, baik aku bwk bekal jer...senang !!  utk pengetahuan segala perkakas piyuk, mangkuk tingkat hayun nih aku masuk dlm beg ikea biru aku jela, xbuh dlm bakul mcm org nk g picnic tuh lak...haruuuu..buat malu je nnt....buh dlm beg guni ikea org xpasan sgt...bapak punyer besar beg tuhhh..hehehe



pinggan akuu

TADAAAAA... nasi lemak dan telur rebus je aku masak kat hotel..yang lain, paru, bilis, sambal siap masak kat umah lagiiii ...juz bwk bawang, halia, daun pandan, santan segera...heheh..menjadik ngn aku nihhh..

ade yang terliur x tgk nasi lemak aku??? sedap tauuuuu...Mr. F mkn menambah2...kitorang mkn dulu sebelum g tgk show, mkn kul 7.30 ngkoooo.....lepas balik dari tgk show kul 12mlm, Mr. F mkn lagiiii, lapar tau, aku pun lapar gak, tp xmo layan makan sgt tgh2 mlm, gumuk nnt...

tuh pinggan aku, xsempat aku nk snap pinggan Mr. F..kalo snap pinggan mr. F lagi meriah....hehehe..pinggan plastik tuh sehari sebelum tu usaha aku g cari kat Mydin tauuuu semata2 nk bwk dtg cni, coz kat umah aku xde pinggan plastikk, Mr. F ckp xpyahla, mkn dlm tupperware jela, aku ckp mane bole...yela kite org perempuan mane boleh lekeh2 ye x...semuanya nk sempurna kan, kecuali kalo dah tergadah tuh xleh buat ape la kannnn...sementara ade masa, aku p beli..hehehe...sempat tauuuu


pas makan, solat jamak, kami g mane ???? tu dia beli tiket nk tgk showwwww...nk masuk pekan koboi nih....kami dah dpt tiket dah time booking online aritu so xyah la beratur...juz g amik handstrips je kat kaunter sebelah...hehe...

cite ttg pekan koboi dan show akan bersambung selepas ini....aku byk keje nk buat nih weh !!!!




No comments: