Monday, August 22, 2011

Bekwoh Iftar Ramadhan @ Cik Ra

As-Salam..pada sabtu 20hb baru ni say aade buat iftar kat umah , jeputan terdiri drp adik beradik jer...hehe..siblings yang tinggal area berdekatan kl, yang kat kg. xdptla join...ni kira pestime la aku buat bekwoh (kenduri) sejak mendiami rumah sendiri ni (sebenarnya umah sewa) ...(sebelum ni umah bujang)

kira2 seminggu sebelum majlis aku dah plan nk masak ape...funyer excited nk bagi 'tetamu' mkn...
nah, tgk ape dia...



Sup Tulang./...sup tulang ni aku buat versi utara .. bezz sgt...utara stail letak rempah kurma, serai.



Sambal Udang Petai..aku buat petai muda punyer..coz kalo petai tua , xsedap, dah tu bacing semacam je toilet..ni buat petai muda, kencing pun xde bau tau....mungkin juga, aku bismillah byk2 kot sebelum masak...haha



Ayam Tandoori...



Sayur celur..ade kcg panjang, terung bulat....timun xcelur laaa..


Ikan Bawal Sambal...ni my sis in law bawak dari rumah dia..


Sayur Kailan Ikan Masin


Cempedak Goreng..cempedak pemberian ibu mertua..aku goreng la. sedap, manis...



Agar2 Sirap ... comel x agar2 aku ??? comel kan..hihi



Budu dan Tempoyak xketinggalan... faveret.


Tembikai..pencuci mulut.



Nah, ini diaaa...



segelintir antara 'tetamu'...muka letih , seharian berpuasa kan...hihihiii..tinggal nk ngap je tu...oppps, dah azan..buka dulu...bye2..


TERIMA KASIH PARA TETAMU
TAHUN DEPAN DATANGLA LAGI...


Opps, ade lagi...roti john dan yong taufu lupe nk snap..

No comments: