Tuesday, June 5, 2012

Jamuan Utk Tuan Rumah

As-Salam...mmg aku suka simpan benda2 yang berkurunnnn baru nk upload, pasala nyer aku himpun dulu gambar2, dah agak2 byk, baru aku transfer ke pc..hehe...
aku terbayang2 suatu hari nnt aku pakai tab, jam tu snap pic, jam tu jugak aku upload, jam tu jugak aku stori mori!  wah! bile kah ituuuuu



tuan rumah aku (sepupu) nk dtg bertandang, k.ilah sms kata nk dtg malam esok, ok lar...seraya aku sms a.mi agar beliau dan anak2 turut sama dtg umah aku, memeriahkan suasana himpunan keluarga...hehehe...

xbyk hidangan yg aku siapkan...malam tu juz buat mee sup aym, trifle strawberi dan kek coklat jek..suma benda ni aku buat dlm masa 2 jam. siap! xpyh pakai pembantu,..alhamdulillah..hubby tlg buat air.



ceritanya, juz buat me sup sebab itu la benda yang paling simple sekali..muahahhaa..dan ianya sesuai utk makan malam, kalo dorang datang tengahari, akan ku jamu nasik.

desertnya, juz kek coklat yang sempat aku ikuti kelas memasak Perkep petang sehari sebelum tu. resipinya tertinggal kat ofis, tp seb baik aku ingat2 je dlm kepalan ni...alhamdulillah menjadi, dan aku puashati sgt la., memandangkan aku adalah amatur dlm dunia pembuatan kek...muahahhaha..adalah berguna kelas memasak perkep sgt2 membantu aku



nih trifle stoberi lak ade makcik kat kelas memasak tuh, gtau aku gitu2 jek resipi trifle nya, xblajar pun, sebab kelas buat kek coklat je.. tetiba2 je aku terbukak mulut tanyer camne nk buat trifle? rupanya ade hikmah aku bertanya, tu la mcm tau2 je kan ade org nk dtg ghumah...ekekeke


yg peliknya, aku ni main taram jek...nk buat trifle stoberi, tp terbeli kek cifon pandan...ekekeke...ah, utk trifle ni, aku bagi markah rendah la, coz xsedap mane pun, xsesedap yang makcik tu buat..maklum le nih pestime buat..pulak tuh kek pandan tuh aku potong tebal punya giler, kalo nipis ckt, mungkin lebih sedap..kastadnya pun pekat giler...memang down lar!!!! tp nasib bek abis jugaaaa


haaaa...nih kek coklat dari guru kemas yang dtg mengajar kelas perkep..markahnya : 'boleh la' (xkanlah tuan masak nk angkat bakul pulak kan)....dripada pemerhatian aku, ramai kanak2 yang dtg malam tu, makan berulang kali..haha, contohnya si adibah (anak sedara) dan si alin (anak sepupu), so aku agak, mcm sedap la kot.....wekkkk, tolongg makcik terperasan...budak2 lain jamah sorang seketul jek...utk budak dua org tuh, i love u!

aku buat dua cawan, dapatla dalam 25 ketul! kira2 masa sejam dari mula membancuh hinggalah siap kukus dan buat topping lagi... si adibah request, ade bijik2 warna warni ni lg x cikra? dibah nk bubuh atas kek ni lagiiii...haaaa, ngko...idak ke bangga makcik dia tuuuu...then, aku melihat beliau menelan coklat rice colourful itu bersama topping cair itu...muahhahahahaaa



and last, mee sup ayam...aku snap lupa nk buh bawang goreng dan sambal kicap...sekian.

No comments: