Friday, July 20, 2012

Nasi Ayam KFC irafen lah!

As-Salam...aritu kan Mr. F beli ayam goreng KFC...kendian ader la lebih nya, simpan dlm petiais...bile dh besoknyer, aku panaskan balik ayam kfc itu, kendian buat nasi dan sup ala2 kfc...sedap! simple sgt...yela, kalo kiter mkn kat kfc pun bukannya sedap sgt nasi dia...heber jer...so, even aku meniru nasi ayam kfc yg simple mimple...berganda2 sedap lagi aku buat....muhahahhaa


ayam spicy by kfc, nasi and sup by aku...


close up...yeah!!



lenkali nk suh Mr. F beli lagi ayam kfc, aku tinggal buat nasi dan sup yang sng2 giler!...nasi juz tumiskan mentega/marjerin bersama bwg merah dan putih, masukkan kiub ayam, then bubuh air, masukkan beras, dan pewarna kuning...
sup pulak juz tumis bawang, masukkan air bersama kiub ayam dan sup bunjut..renehkan seketika, masukkan garam, daun sup...siap! hahahhaaa

No comments: