Monday, October 15, 2012

Aneka Ayam bermacam ayam...

As-Salam....skrg kan aku dh malas nk letak 1-1 n3, senang kan kalo sekali harung jek masuk bwh N3 yg sama...lagipun menu nya dh byk ulang tayang..lagipun juga aku bukannya ghajin nk taip resipi satu2...aku main taram je cerita resipi nyasemborono taip masukkan ape2 bahan..ekekeke

ayuh kita mulakannnn....


kari ayam mabeles nama diberi..mmg kaw la aku buat...pekat giler...kolesterol pun byk..wakakak..semestinya harus letak kentang (fav Mr. F) dan daun kari utk membangkitkan aroma kekariannya...



nih lak ayam masak lemak kuning...menu yg paling simple miple...versi N9, xpyh letak bawang..blend jek kunyit hidup dan halia, masukkan santan, ayam, serai.. tu jer...agak kecairan kuah nya...hehe



yeahhhhh masih lagi menggunakan mangkuk yg sama...hehe... Kurma Ayam..versi pekat coz letak kentang kan..


aku sepiyuk kalo buat lauk ! 



hiriskan (manciskan) halia, bawang belah 4, kentang, ayam, rempah kurma...tu je bahan nya..



ayam percik pes time buat...versi Bonda Ku Hjh. Kalsom...


bakar dulu ayam atas koli e-grease kesayangankuuuuu...installment lum abis lagi ni...huhu...end of jan, next year..insyaallah will be done...


dah sedapppp dah...tp sedap lagi bonda ku buat...

No comments: