Thursday, October 25, 2012

Oh Terung!


As-Salam..utk tahun nih peberet kami adalah Terung! sebelum ni xdelah aku minat sgt terung..tp pas mkn ibu mertua punyer terung sambal, terus aku terpikat...sebulan skali mesti aku buat terung sambal kat umah..Mr. F pulak mkn mcm xjemu2....hehe..sumanya aku buat versi bersambal, tp kalini je aku buat versi kering kontang! 


 versi xbuh cili blend...juz blend bawang merah, putih, besar (ckt), cili padi , ikan bilis (optional)..tumis2kan bahan blend, masukkan garam, garam, then gaulkan bersama terung dan kentang (optional) yg telah digoreng terlebih dahulu..siap!


nih versi sambal..kekadang aku buat sambal kosong, kekadang aku buat sambal blend bersama ikan bilis..hehe..kalini ada taruk ikan bilis..blend ikan bilis bersama bawang, cili kering yup...


kebetulan beli burung puyuh...campakkan sekali dlm sambal terung...mmg walla...

No comments: