Friday, February 8, 2013

Prata Gulungggg


As-Salam..menjengah ke blog suam2 kuku yer...hehe... aritu kan aku buat Prata Gulung, time aku giler berdiet duluuuuu... geram betol dgn Mr. F beli prata frozen cap Kawan 20pcs = RM16, abisnya tidak ! jenuh nk perabih kan...3 bulan dlm petiais... yg mknnya kami berdua aja..alhamdulillah, kini prata2 tersebut dh lama menjadi kumbahan kami...jenuh aku berfikir idea nk perabihkannya..

nih salah satu lah, buat prata gulung... senang ja. xsilap aku cilok dari blog mat gebu kot...nk link, malas nk link..ahahahaha... dah tentu mat gebu buat mabeles, aku buat versi sempoii jerk..



kemain posing nya... uols terapkan aja prata tersebut di atas pan, sebelum tu kacau dulu telor dlm mangkuk, pastu curahkan telur atas prata... bile bawah prata dh kekuningan, bolehlah terbalikkan utk masakkan telor itu pula...pastu angkat, time panas2 tu, lekas2lah gulung, supaya gulungan tu melekat ckt...klo uols gulung time ia dh sejuk, mmg terbukakkkkk ajalah... susah nk katup..ahahahhaa 



pinggan aku...aku makan dgn dish ini... sambal ikan, dan sayur2an..

No comments: