Monday, February 4, 2013

Al-kesah Nasi Minyak


As-Salam..aku kan dh lah update blog dh jadi suam2 kuku skrg ni.. blog yg ini pun xterjaga..inikan pula lepas ni aku kena jaga 2 blog...huhu... iaitu penambahan koleksi blog aku adalah blog Tupperware..hehe... 

Mr. F yg tukang create blognya, sebab our Sifu yg suruh.. ikutkan aku malas nk berblog lg..sebab masa xde.. Mr. F lah yg bantu, tp tukang mencorat-coretnya ofkos lah aku...huwaaaaa... tp aku xhapdet pun lagi blog baru, mcm aku ckp, xde masa... bile aku dh redi nnt, aku link erk...boleh korang tgk..semestinya brgn dan kesah Tupperware aja...

ini kali kesah Nasi Minyak.. mmg udah lamo bebeno..time raya haji aritu lagik..as u know i kan raya haji thun lepas di rumah mertua dulu, turn cni..sob .. sob..sob... makanya, mlm itu aku persiapkanlah juadah utk dibawa ke rumah mertua keesokannya... kitorang mmg xtdo kt umah mertua mlm raya, sebab aku nk main masak2 kan... xbez lah masak kt umah mak, sebab dia pun bz di dapo..so adalah lebih baik aku menyepahkan dapo aku  sendiri..muahahaha


mendalcakan daging dan sayuran2



seekor ayam masak merah


siap tapau bekas biru ke umh mertua, bekas purple ke umh a.mie (abg aku, dia pun xblk beraya kg sbb anaknya exam kt skul), dan bekas putih utk umah kami..utk Mr. F menikmati di mlm hari selepas pulang beraya..haha...punyerlah malas aku nk masak byk kali, sng sekali harung jer, msk2 byk2 boleh mkn berkali2


ayam masak merah@ masak sambal .. bekas ijo utk mak, bekas pink utk a,mi, bekas kuning tgl utk umh kami

 

aku bgn kul 5 tau semata2 nk bgn tanak Nasi Minyak ni..aku masak byk.. tp piyuk nih aku snap yg aku kasi kat umh mertua aku... yg dlm piyuk besar umh aku lupe nk snap...


still pakai beras panjang..resipi nasi minyak by bonda ku..


jemput mkn...

No comments: