Monday, July 4, 2011

Roti Sardin Goreng Telur


As-salam semalam pagi yang ceria ...saya buat roti sardin request dari en.suami kira2 sebulan yang lalu lagi dia dh mintak, so semalam baru terlaksana..ahaks..bukan ape, nk buat, tp xterbuat... resipi ni aku belajar dari Indon kat kantin kat tempat kerja aku



buat dlm 8 keping roti, kebetulan K.La pun dtg dari Johor...so, buatla byk2...kebetulan sardin yang aku masak mlm sebelum tu sedap la pulakkkk...



sengaja aku buat telur byk, kasi dia meleleh2 sikit..bez tau mkn telur ni...garing jer...



haaaa...kan aku dah kata...



so, ni la bekpes kami pagi semalam, ade butter cake n kepok lekor...kiranya ni suma aku yang buat ni kecuali kepok tu beli kat Jerteh time lek kg aritu, aku tukang goreng jek.. hadiah set pinggan ni dari K.Long Fathiah Mazuki sempena perkahwinanku....tq k.long n umi nya...



pas makan pagi, ni la xtvt kami...buat almond london ...tp nmpaknya almond london aku xleh la letak n3, coz xbape 'lulus' ...tang coklat dia yang 'jammed' tu....


RESIPI :   ROTI SARDIN GORENG TELUR

Bahan2 :

8 keping roti gardenia  (roti gardenia shj yang bole, sebab dia bile gulung xterbukak)
3 biji telur (ikut suka, 2 biji pun dah memadai)
sardin yang sudah siap dimasak

cara2 :
- masukkan sardin ke dlm roti, gulungkan roti..
-pukul telur hingga kembang sedikit
- celupkan gulungan roti tadi ke dalam telur
- goreng ke dlm minyak yang panas..
-

No comments: