Tuesday, September 27, 2011

Jamuan Raya Keluarga Mertua


 
As-Salam..pada sabtu lepas saya dan suami ade buat jamuan ray utk kelaurga mertua kenal umah kami ni...dah lama dah tinggal cni sejak pas kawin, tp ni baru dorang berkesempatan utk datang...alang2 jemput mertua, kami jemputla sekali mak sedara suami dan sepupuya..ramai xramai, dlm 3 buah keluarga laaa...



ni antara menunya...aku buat mee kari dan nasi ayam..yang mane ade bekas belum terisi lagi tu adalah kuah sup ayam (dlm bekas bulat yang sebelah sambal cili tu), kuah kari (dlm bekas bulat yang single tu), dan nasi (ku isi dlm bekas empat segi tu) ..sebab ape xisi, coz kuah2 tu suma ade atas dapo lagi tgh panas..bile aku dh masukkan dlm bekas, dorang dh samapi..xkanla aku nk snap pic dpn org lak kan..buat kelakar je.



ni koleksi aksesori nasi ayam nya. kuah xdo lagi na..haha. bole aku katakan mabeles! mak sedara suami memuji nasi ayam aku..katanyer, untung ko die, dpt ira pandai masak...eh, pandai ke aku ni, xla baru nk belajar2 laaaa...tersipu2 la aku bile dia puji dpn2 ramaiii..adoii


nasi ayam ku



ni lak aksesori utk mee kari..


mee 3 bungkus abeeesss! yuhu..dorang suma mee kari aku, siap bapak mertua aku tanye lagi, ira pakai rempah ape? aku ckp la pakai rempah kari baba's .. drp pertanyaan dier, aku tau la maksud dia sedap la tu..maklumla aku tgk dia menambah2 ..haha .. mak mertua aku pun menambah juga...sukeenyeerr !!



ni lak ayam goreng rempah aku..nanti ade masa aku tepek resipi dia yer... aym goreng ni lak sepupu suami suka sampai dia tanyer aku camne buat ayam ni, pakai ape, aku gtau..mmg rangup krup krap laaa... dah tu cik abg suh aku buat plak ayam ni xpuas makan..hehe..ekceli aku sendiri pun xpuas mkn jgk..nk lagiii!

selain tu, aku buat puding jagung dan koktail aritu..tp aku lufer la pulak nk snap pic...haha !

No comments: