Wednesday, September 14, 2011

Jamuan Raya @ My Home


As-salam....ahad 11hb aritu saya n suami ada buat jamuan raya utk rakan2 terdekat..bukan terdekat hubungan je, tp terdekat ngn rumah jugek..haha..xberani nk ckp open house, sebab bukan saya buat besar2 pun..kot  tulis open house kat cni, kot ade yg berkecil hati xdiundang pulak..bukan ape, dlm pale hotak xteringat sape2 pun...yg dijemput hadir pun, kawan2 kat ofis (unit) jer, pastu kwn2 yang kat area rumah..so, mane2 kawan yang dtg rumah saya, anytime bole...hello jer, insyaallah saya merai & menghidang dgn senang hati..orait....

tetamu yang diundang pun, bukannya ramai pun, dlm 5 keluarga kecil jer..sekadar buat seekor ayam (soto) je...huhu..coz saya lum pandai nk masak byk2..setakat nk bedal ngn suami n jamu kawan2 cikit, bole la...




ini jela makanannya yg xseberapa...yang dlm mangkuk kosong tu akan diisi kuah soto..saya suka hidang kuah soto panas2, tetamu dah nk sampai baru saya panaskan kuah..so, tetamu akan mkn panas2, sedap...





kuah lontong...mmg bez, suami puji n makan bertambah2..saya pun xpercaya kalini buat kuah lodeh menjadik...biase kureng cikit...mungkin berkat selawat kot...hehe..doa byk2 sebelum masak, yela kite ni pun pro sgt pun..



soto ayam...alaaaa, lupe nk snap kuah soto dlm mangkuk, huhu..tahu jela aritu mmg bz...mkn sekali ngn bergedil n sambal kicap..sambal kicap lupa nk snap..



aksesori...sambal bilis tu mkn ngn lontong ok.. sebelah daun sup tu adalah ayam siat2 (hiris) , mkn ngn soto..
 ..oh ye, kot ade member yg bertanya, bekas ni aku beli dari brand  'Luminarc'...sape berminat, try la survey..saya adalah penggemar barangan LUMINARC



1st time buat bergedil...menjadik !!! suka, suka !.. tq tu kakanda azila...



puding pelangi ku....ce perati, agar2 xbape hancur...huhu...ingatkan dah hancur, rupenye lum lagi...xpela , janji leh makan...hehe..aku suka menjadi pelangi, walaupun sememeh je


antara biskut raye yang terhidang..bekas dari Luminarc jugak .. terima kasih K.Ani Jamin, kawan dari Koperasi Tentera..i mis u..lame xjumpa...



koleksi sudu...sudu n garfu dari Luminarc, bekas dari langkawi mari jer....hehe..bekas ni cantik, tp murah giler...lagi aku suker...


bi la puding pelangi ku yang sememeh..kire aku dah bangga ler, bukan senang nk buat ni...yela kan aku ni bukan pro...huhu..



kepada kawan2 yang nk dtg umah aku, dialu2 kan....saya n suami amat berbesar hati...tq.

No comments: