Friday, September 23, 2011

Kerabu Sotong


As-Salam...bole aku katakan kerabu sotong ni bez gilerrrrr...giler2 bez dia..ade la 2,3 kali aku buat dia dlm bln pose aritu..mkn ngn nasik n ratah gitu jer...sgt sedap, cukup rase..

mula2 si shidah yang ajor aku camne nk wat kerabu..dia wat kerabu telo dadar je.. katanya kalo wat kerabu sotong pun boleh..aku pun try la..mula2 wat kerabu telo dadar mcm dia gak, mmg betul ko sedap...peh tu aku wat la pulok kerabuu sotong..pergggghhhh... tq shidah aka shidot85


Bahan2:

- Sotong
- kcg pjg
- bawang merah
-cili merah
- cili padi
- daun kesum
- tomato
- limau nipis
- sos ikan
- gula

cara membuatnya:

- rebus dahulu sotong
- campurkan semua bahan yang telah dihiris nipis bersama sotong. garam xperlu tambah krn sos ikan sudah masin.

nota : hendak lebih sedap lagi, bole campurkan sekali serai n bunga kantan...cuba lah !