Friday, May 11, 2012

Kek Coklat cawan kertas ..


As-Salam..aritu ptg jumaat aku dan Mr. F masuk kedai hardware MR. DIY saje jalan2..tetiba aku nmpak set cawan kertas ni elok je tersusun, aku geram aku capai le sekotak kecil...dlm 200pcs kot, rm2 jek!

hubby tanyer awak amik tu nk buat hape? nk memenuhkan gobok lagi ker? dgn selamba aku ckp, alah, esok tahula saya buat kek isi dlm ni...ngeeee~~ aku tergamam, ek, biar betol aku nih????!!! jwpn refleks terus dari otak, pdhl xmemikior pung!

sbg nk mengotakan janji2 palsu ku, maka petang esoknya betul2 aku buat kek coklat nih...dgn bantuan my resipi la...tp yang aku jumpa versi bubuh dlm loyang , mau sejam dibakar nya...xpe, aku isi dlm cup, amik masa 15min je kot. detik hati kecilku...ade jugakla aku dari study dari member2 blogger, ..letakkan adunan 3/4 cup , barula cantik naik membumbung nya! ....nah hasilnya !!!!!



kalah bumbung atap umah bapak aku weh !




utk episod nih, xdelah aku buat topping, sebab kalo dgn cup ni xssuai letak topping, melimpah ruah nnt, ater bumbung xde tiang kannnnnn...limpah2 jadinya...so makan kosong jela...


perghhh!!! aksi2 yg femes dikalangan blogger masak memasak..aksi merobek paper cup! apesal erk suma dorang suka buat aksi ni? termasuklah aku...hikhihkhikhihkhikkkkk  :)



sebekas ni aku bagi sempena besday abang aku, A.Mie. yang time kitorang g mkn sate samuri arituu....saje aku ckp adiah besday utknya, pdhl kalo xbesday dia pun, mmg aku akan kasi jugak...kehkehkehkehhhh...sebab aku tau anak2 beliau suke la kek2 cenggini, terutama cik adibah tu...dia tu ngikut aku, suka makan benda2 yang sedap, yg berkrim2, agar menambahkan lemak...



yang nih utk mertua aku... 


                                                   yang nih lak utk umah aku la....cikit je kat kitorang

No comments: