Friday, May 25, 2012

Sayembara Setahun Honeymoon Cherating

As-Salam..layankan gambr-gambar seperti di bawah ketika kami mengikuti pelan berbulan madu kami yang ke setahun. lokasi yang telah menambat hatiku adalah Suria Cherating Beach Resort..Mr. F ikut jer..aku pun buntu sebenarnya nk pergi mane??? last2 aku decide cherating jela, lagipun aku xpenah sampai cherating n yg pentingnya xla jauh mane...3 jam boleh sampai...kalo nk jauh, langkawi la...phewwww!!! budget pun phewww gak la! :p



kitorang betolak jam 10.30am..ecececehhh aksi lakonan ni tau! aku suh Mr. f belakon.."bang, benti jap bang, syg nk snap ni" "k, dah"



sampai sane 1.30pm.. amacam same x kete hitam kat atas dan kat bwh ni...ekekeke...perasannn, aku pakai HONDA beb!! 


nih ler rupenyer..hotel ni bukan mahal mane pun...setakat 3* jela budget kami....ekekeke..maklum le gov servant bukan mewah mane pun..dulu penah terhanimun kat 4* kan (sebab lain hotel penuh), so kalini kite rendahkan budget, jadi 3* sudeh laaa ..thn dpn 2* lak bang yer!


Mr. F sampai2 je terus hadap tv! hobi beliau yang kadang2 mebuatkan aku ketawa sorang2 bile dgr dia gelak sorang2 bile ade adengan yang menggelikan hatinya...bak kata makcik yang ngurut aku aritu, "laki hang gelok sorang2"




pemandangan dari dalam bilik...konsep garden view


nih pot edisi melepak


haha, samapi je aku terus buat air teh o, kitorang lunch dgn bekal2 yang aku bawak dari umah...ade nasi goreng bersambal belacan, piza hut hot tiket, kek, kepok (xtinggal tu) dan balance murtabak raja semalam! muahahaha..isteri mithali x? akhirnya, kami buntang kekenyangan


ape yang aku suka, hotel ini menyediakan sejadah. betul2 ketimuran nya..lokasi pun pantai timur ye x..lepas solat, kami ketiduran dan petangnya kul 5 bangun jalan2 , amik angin


nih pot yang kami akan ber candle light malam nnt... sebelah swimming pool je


yg bagusnya, hotel ni menyediakan 'welcome drink'..tuh air wlcome drink la tu...agak pyh nk jumpa hotel yng sebaik ni..kalo ade pun yg betul2 good service yang bertarap 5* jek, tp nih kat hotel 3*, aku mendapat layanan sebaik 5*...good...goood....tp kan hubby aku ckp, ala ape heran air setakat rm5 jek...eh, ek eleh..nih rejeki namanya bang... saje g minum welcome kul 5ptg, ekekeeke, patutnya sampai2 td terus minum....wakakka


amik angin kat pantai la pulok...


pemandangan hotel dari pantai


nih darat.... kat besut pun ade pantai...darat..darat.



time 2 candle light...erm, bolehlah!


hero pujaan hatiku...i love u bang!


pujaan hati Mr. F lak!

caj utk cadle diner adalah RM50 sekepala..so, rm50 x 2 ye...erm, bagi aku xpuas dan xberbaloi.....ingat thn dpn xmo la candle light lagi, amik buffet dinner lagi bez..bole makan sampai buntang!


1st round dtg, salad sos keju...erm, xbrape nk layan kat tekak aku


setiap round ni, lama tungu tau! dlm 15 min utk sampai setiap satu jenis nih...aku turun jam 8.30, selesai makan kami dlm kul10.00..lama giler!! agaknyer erm, tu aku kata xpuas tuh! mgkin cara diorang utk suruh kami menyelami hati masing2 kot... aku la buat camtu, tp Mr. F malu la pulok!! 

mushroom soup and garlic bread...erm, bez lagi pizza hut punyer


ni la main menu dia, chicken chop...sedappp sgt yang ini...ini adalah yg plg sedap antara chicken chop yg penah aku makan..terbaekkk!!! ayam dia lembut, garing..mmg walllaaa... love, love..coslow lak xbrape nk layan kat tekak aku


last sekali, desert..buah jek! aku ingat desert dtgla agar2 ker, puding ker...erm, buah jer.... :( so sad!
air pula ade air batu dan air panas teh o

walaupun xpuas mkn, tp kenyang la jugak..kenyang mmg kenyang, tp xpuas sebab menu dia xpelbagai..biarla berbaloi dgn RM100 yg kami byr...lain org aku xtau la...bagi pendapat aku saje la.



nih ari last, nk balik dah...tata! kitorang tido 1 mlm je...



sebelum balik, round2 kemaman dulu, nih sempadan trg-pahang...eh, pintu gerbang sama ngn kat kg aku punyer, sempadan trg- kelantan.. sebijik! kerajaan ganu wat pintu gerbang sama peten je utk negerinya...hehe...jakun le aku, sebb nk penah sampai kemaman kan...


pastu kami terus balik, singgah R&R temerloh, mkn ikan patin...erm, xkick! xbrape nk layan kat tekak aku! mak mertua aku buat lagi sedap


ikan keli pun kureng

apepun, semoga rumahtangga kami kekal bahagia, aman selamanya..aku berharap agar ade sinar pd tahun  ini...amin.

No comments: