Monday, April 9, 2012

Day 1 - Cameron Highlands

As-Salam...ekceli aku xtau nk mulakan cite dari mane...huhu...tu pasal dh seminggu poie, baru nk updated! pasal tibe2 jd blank nk cite...hahaha! poyo seh..pagi ni aku kuatkan jugek semanagt ku ini...

aku pegi cameron ni bukan ngn hubby, tp atas rombongan che kiah PERKEP IPD aku ni pd 31/3 - 1 / 4 aritu..2 hari 1 mlm jek pun.....1 bas polis..hehe...aku offer juga kpd K.la dan Mr. F...K.La dah byr dah nk ikut..tp last minit dia de hal, makanya tempat beliau diganti dgn K.Ros rakanku (makcik PERKEP)...Mr. F lak xjd poie, coz dlm rombongan tu xde laki lain yang ikut..yg ade cuma drebar 2 org, 1 mekanik...so beliau tergugat 'kejantanan' sebagai satu2nya peserta lelaki, makanya beliau menarik diri jela senang cite nya...so buleh la aku berjimba-jimba dgn K.Yati bez pren merangkap kakak angkat ku (gelaran oleh laki aku time dia nk ngusik aku dan K.Yati)...ekekekekeee

bertolak seawal jam 8.30 dari ofis, tiba sana ikut jalan simpang pulai kira2 12.30 tengahari...mula2 singgah Rich Garden Strawberry Farm xsilap...

bayk kaktus kecik2 kat Rich Garden  ni...member aku ramai yang beli...RM10 dpt 6 pasu kot...tp aku xminat la nk membela2 ni...hehe..ala yg juz org letak atas meja ofis tu, gitu la kononnya



mak ai, ni kat Orchard Point day 2, tp aku xturun coz aku kepenatan duk dlm bas jer, ni pic atas ehsan K. Suhaila bez pren ku....


saje aku letak pic day 2 dlm cite day 1, kasi korang pening...wakakakakkk/...ekceli dh kebetulan cite kaktus, makanya aku tibai jela.



ok yang 2 keping gambar td selingan je la...sampai kat Rich Garden, turun bas aku dah mula rase sejuk...rase dingin jek...Sis Azida, Cuba mung peratikan spek baru aku, comei x? sila jawab menerusi sms yek ! dia besar, tp xmengembangkan tudung...i loike...


ni la K.Yati aku...k.yati ni adalah tokei air tebu a.k.a usahawanita yang berjaya! pagi2 beliau kerja, balik keje, petang2 meniaga air tebu kat kedai laki dia...orgnyer sgt pemurah...


stoberi skrg org tanam dlm pasu kecik2 jerk..organik...xpakai tanah pun..aku geram jek nk petik





xtau bunge ape...tgk comei, snap..




seterusnya rombongan che kiah bergerak ke Ladang Teh Bharat...dimiliki oleh Bharat Plantations Berhad...sedap la teh Barat ni wei !! lebih sedap dari Boh ! hohohoho


bersama kitorang adalah K.Suhaila dan anak beliau yang bijakkkkk sgt....


iaitu Naim...umo 4 thn...cerdik yg amat...


kami turun ke ladang....nk memetik kununnyer.



dah tengahari so bunger nya dh kuncup...kalo pagi dia mengembang je...xtau ape nama bunger ni


ni Bunger Telang , yang org buat nasi kerabu ungu tu pakai bunga ni la...cantik giler! subhanallah...



Then, kami pergi mengisi perut kat Food Court Brinchang....aku mkn nasik ayam Rm4.50 (normal la), sedap weh !!! salad nyer segar! rangup..krup2 aku kekoh (gigit) sori pic mkn xsnap yek, pasal lapar beno



time ni gah tunggu buka pintu bas lepas makan...hehe


saje xde keje, snap sime board..wakakka


bas yang byk berjasa...byk bwk aku 'melencong'...selama aku bekerja di cni...dh byk dah 'lencongan' dgnnya...hehehe...



pas mkan, we all suma g MARDi, tp xmasuk sebab kene byr Rm3! hampeh...xde sorang pun masuk...masing2 kedekut duit nk g kat tempat yang free jek! bye2 mardi, xyah le yuran2 ni..tu pasal xramai org kt sna...kami berundur dari mardi...menuju ke Bee farm, tp hampeh Bee Farm tutup 4.30pm, sedangkan time tu dah 5.00pm...huhu ..terlewat cket...akhirnya bas membawa kami melencong ke sekali lagi Bharat Tea, tp lokasi yang berlainan yek...



aku dan K.Husna



anak dara dan mak dara



yg ni pun nk posing jugak...tp silau....kehkehkehekhe



kat cni aku malas nk turun petik daun teh dah...aku pandang dari atas je...dari jauh ku pohon maap ye.



konon2 juz pandang camni le dari jauh,,,ngeh2...pic ni aku send mms kat laki aku dan Sis Azida, kononnya 'Salam Dari Cameron', tp hampeh xsampai2 coz aku pakai hot tiket, as u know la kan, hot tiket xleh mms, but i forgot! hampeh!

lepas minum2 tea Bharat kat 'coffe house' nyer, yg dibelanja oleh Puan Oc (our pengerusi), we all suma blah,,, time ni dh kul 6.15pm ! cepat2 g cek in...aku berlari...coz...


coz aku nk shalat...qasar asar dan jamak takhir utk waktu zohor...seb baik sompet...sompet la, xsompet pun, aku sompet kan jugak...aku bilang la kat drebar tu kang...hehe...pas selesai shalat, aku menikmati pemandangan cameron dari balkoni hotel dgn telekung ku...(kredit to K. hanil yang telah menghadiahkan telekung ini dari Vietnam ! ai love u, sgt selesa dan i really love it!)


aku lufer nk snap pic awal2...tgk, dah bersepah dah...ni ler hotel apartment kami...Country Lodge....yang ini apartment...leh masuk 6 org..ade lagi katil kat sebelah...luas giler katil nya...lebih besar dari Queen...tp kecik ckt dari King...ape yek...selesa aku tido, tilam yang empuk...tp sejuk giler ! malam tu aku pakai 3 lapis wei...termasukla comforter, jaket hubby (aku pinjam), bju kelawar aku  dan berstokin hitam bagai...sejukkkkk original, bukan econ pun...

lepas maghrib kami suma g membeli makanan di Pasar Malam Brinchang...masyaallah punyerla ramai umattttt....haiii xlarat aku..mane aku snap pic nyer, tgh2 ramai umat tu...nk kuarkan kamera pun xsempat...dgn nk pegang brg2 lagi...huhu...penuh tgn aku...

so atas ihsan, aku cilok pic2 ni dari blog org lain...tgk la yer...pd blog2 berkenaan, mohon halal yerk, sori xsempat nk link blog...tq..

Click to view full size image

yg menarik kat cni , ade jual udang goreng tepung...sebekas RM6...aku  beli.sedap...rase xcukup je,,,hehehe,,,dasat giler

Strawberries at Brinchang Night Market

yang ni 3 bekas RM20.00...tp aku beli yang bekas kecik RM10, 4 bekas...bagi kat dorang kat ofis mkn ramai2...aku  beli yang putik, sebab 3 hari pastu baru bawak ofis...dah lame baru dia masak, xde le dia berlendir/rosak nk sampai 3 hari akan kemudian tu...dia pun mcm pisang la jugak...lame2 jadi masak...oooo baru aku tau...tu pun peniaga yang ckp.,..yela mane la aku reti stoberi ni, kalo pisang xcellence je aku....hehe



nih yang femes ames tuh! 1 cucuk (ade 3 biji) RM2.00..aku dah puas mkn stoberi coklat kat cameron ni...org kate stoberi kalo mkn kat cameron rase dia manis, kalo dah bawak turun bawah, dia jadi masam...so aku pulun puas2 kat cameron...dah smpai umah dia jadi masam, xbez....pasal cuaca kot...


Fried Mushroom at Brinchang Night Market

sayur2 celup tepung...aku xbeli pun...tp merasa kawan aku beli..bez jugek..kat cni kan sayur byk....buat duit, goreng jerk, jadi la duit nya...hehehe


 yang ni lak, sarang lebah (madu), aku teringin nk merasa, tp tiba2 aku jadi kedekut duit....sebekas, seciput tu je RM2.00..xkose la...aku malas layan...beli ayam goreng, ketow, air mineral, stoberi, udang tepung, jagung bakar, terus chow balik hotel...pasal ape aku beli air mineral??? kat cni xde jual air2 manis pun mcm cendol ker, milo ker, sirap ke, kelapa ke, xde.....xmcm pasar malam lain...knp erk??? pasal kwn aku ckp, ade kes air tahi kat cameron ni, dulu2 crita dia saje dlm paper selama sebulan...ehhh, yeke????? cuba korang google...aku dah google dah, tp malas nk tempek cni...xtau la betul @ rumuors...huhu...

bersambung Day 2 yer...tgk bile aku free..



No comments: