Tuesday, April 10, 2012

Day 2- Camerons Highlands

As-Salam...sambungan kyesah syemalam yer....makanya pagi 1 april kami suma bangun dari bergelimpangan nun di bilik hotel..hehe...selesai menunaikan Shalat Subuh, berborak hingga ke terbit mentari, menunggu bas kami yang dikatakan akan tiba pd 0900am...




sempat berposing dulu di balkoni apartment sebelum berambus cek-out



nih lak di lobby


aku tunjuk tuh type of room di hotel nih. amik perhatian laaaa


kasut aku sebelum menghembuskan nafas terakhir nya ! dia buat hal kat market Brinchang senyap2



k.aya memborong bantal utk anak2nya xhengatttt


kami singgah di flora farm xsilap...pokok limau yang org cina duk suka...ade jual time CNY


pokok ape ntah, tgk cantekkk



nih kat pintu masuk je ni...hahaha...jadila bergambar kat cni pun...aku xmasuk dalam2 pun, coz bukan aku minat sgt tgk bunga2 nih....lepas abiskan sekeping nih, terus aku berambussss g duduk dlm bas je...hahahaha...baik aku tunggu dorang dlm bas je, drp aku meletihkan diri melihat pokok2 yang aku xminat nk membela mahupun membelinya...aku xde mood r pasal aku duk target Pasar Brinchang je..aku target Sayur, Sayur, Sayur je!!!....


Akhirnya , bas membawa kami ke Pasar Brinchang...yehoooooo!!!
tp aku xsempatla nk mensnap pic, time tu sibuk membeli-belah, time tuh la nk bergambo...ahhh xkose aku...dua-dua belah tgn aku penuh dgn sayur-sayuran...nih antara contoh pic aku cilok dari blog mane ntah, sebab aku amik dekat google - image...mohon halal ye tuan empunya....


sayur kat Pasar Brinchang nih ade yang bungkus dlam plastik dan ade juga yang xberplastik...maksud aku , bergetah je dorang ikat...setiap sayuran kat cni ade yang 7 pek RM10, dan 8 pek RM10...tgk pd kedai2 la...


setiap set sayur kat cni, aku beli 2 pek..1 utk umah aku, 1 utk mertua aku..belum kira yang kordial, jem, buahan, teh lagi...mau xpenuh tgn aku...huhuhu..time tu said no to henpon or camera! No! No! mampus sape yang call aku xberjawab..orang tgh kalut memilih, membayar dan membawa nih...ramainyer umat jgn cakap la...berlaga punggung weh !!!

geng berjalan aku kat pasar Brinchang nih adalah K.yati da K.Ila...k.ila menerima panggilan bahawasanya adalah hanya kami yang belum samapi ke bas...masyaallah punyer la lama...kahkahkahkahhh...akhirnya kami naik bas dlm keadaan maluuuuu simpan dlm poket...jadik org plg last...hehe

waddahel, time nih la tgh kalut tapak kasut aku tertanggal...huhu,,,terpaksa aku membeli selipar lain sebagai gantiiiii....huhu,...sempat lagi tuu//

lepas tu, bas bergerak ke destinasi seterusnya, Orchard Point...tp aku xturun la sebab dah malas...pic orchard aku dah upload dlm cite Day 1 semalam yer...malas aku nk link, korang pepandai carik sendiri la ye

lepas tu dlm jam 12.30 kami suma  berambus meninggalakn cameron melalui jalan lama - TAPAH..huhu...begitu tabahnya aku melalui jalan ini , paling teruk, teruk, dan teruk jalannya....!!! kalo aku pegi ngn keta, jgn harap le aku nk lalu jln ni lagi..naya ngko!!

ramai juga yang muntoh, tp aku dpt control macho...xmuntah punnnn!! kcian kat org lain la...mcm ular kena palu, dgn menuruni bukit@ gunung ganang lagi, maha dasyat...ketika perjalanan ular kena palu, kiri kanan ade org asli meniaga kraf tgn , dan syur2 kampung...aku mitk driver berenti sebab . ok, fine, bas dh berenti..tp kami suma xjadi turun coz tiba2 ternampak ade anjing berkeliaran...ee weeekkk, xjadi la woiiii...
maka perjalanan diteruskan lagi menyinggah kat Lata Iskandar, Tapah

 

aku cilok pic dari google


aku cilok pic dari google



sepanjang jalan kat lata iskandar tuh, ade org tudung saji...ekceli aku dah lame 'aim' kat tudung saji rotan nih...hehehe...pucuk dicita ulam mendatang

byk pilihan weh !!


sebelum aku membeli...aku xminat yang warna warni tuh coz dia pendek/rendah...aku minat yang warna coklat tuh coz dia tinggi ckt..sng aku nk letak piyuk beso ke atas meja, leh tutup...hehehe..yang bulat xminat, mcm org kg, aku minat yang bentuk lonjong tuh



antara kawan2 yang turun, yang lain xturun coz membuta dlm bas...aku turun k.yati mesti turun...k.yati turun aku mesti turunnnn...hehehe


nih le ghuper selipar yang aku beli kat pasar brinchang, buat ganti kasut aku yang kopak tapak tuh...sayang nyer kasut tu kulit wei,....pasal aku g peram dlm kotak guna sekali sekala time melancong jer. akhirnya dia 'makan diri'...huhuhu...anyway cantik x slipar stoberi aku? RM 10 jer...pic stoberi tu bukan dorang lukis@ tampal yang lame2 leh hilang gambarnya...tp dorang cetak, insyaallah xkan pudar...aku suka, dah le lembut semacam getah dia...laki aku pun suka, xpenah beliau biarkan slipar aku ni kat luar umah,,,haha,,,lepas bini  beliau pakai  mesti beliau  bawak  masuk dlm rumah..hehehe


nih la dia tudung saji yang aku beli ...murah wehhh kat Lata Iskandar RM22.00 jer, tuh harga yang last la tu yang aku dpt tawar...hehe...tinggi wehhh, mak nenek pun boleh masuk dlm nih...aku sgt2 puas hati..Mr. F ckp, mcm kat umah org kg lak kite erk???? nk makan, bukak tutup saji... hahaha..seraya aku jwb, aah , saya org kg, xbiase kalo xde tudung saji ni, sebab kat umah mak saya mesti ade makanan dlm tudung saji ni...sng, xyah hidang byk kali


sekali aku tgk, alamakkkk sama set la pulak dgn Tikar Sarawak aku.....kahakhakahkahhhh..dah le meja mkn aku yang gojes tuh berada di ruang tamu..mmg sedondon..hehe



akibat memborong sayur2 byk giler, esoknya hari senin, aku cuti, terus aku masak sayur 2 jenis...lain dari biasa, biase 1 jenis je 1 ari,,aritu terpaksa buat 2 sayur, sebab dh melambak2...

aku buat masak lemak putih pucuk labu dan ubi keledek  & kcg peas goreng brokoli dan tomato ceri..goreng ngn tauhu..pastu aku cuma goreng telo jer...malam tuh Mr. F balik dari keje, aku cuma tambah ikan kerisi goreng sambal dan telo dadar...hahaha...sedap weh...rasa fresh je sayur from cameron nih! i loike ***

bye, abes sudah story aku...

No comments: