Monday, April 23, 2012

Lawatan Ke Sg. Besar, Sekinchan dan Kuala Selangor

as-Salam...pada 23/3/2012 baru ni, perkep ada buat lawatan sambil belajar ke Sg. Besar, Sekinchan dan Kuala Selangor....xramai yang p, dlm 9 org je..muat le 1 van...hohoho 

kitorang samapi dlm kul 11.30, terus ke kilang Nata De Coco...diberi taklimat oleh tokei nya iaitu encik ape ntah lupa dah aku....kuang3...


ditunjuk cara2 pembuatan nata de coc..alahai bezzznya gigit natadecoco ni...aku suka....mula2 letakkan air kelapa, yis dan satu benda yang dirahsiakan olehnya, lepas tu peram selama 7 hari, kendian baru le boleh tuai..mcm getah sekeping pun ade aku tgk..


kusyuk aku mendengar taklimat...tudung oreng tuh!



tempat potong nata, buat kiub2 kecil..



nih packeging..mcm2 perisa ader.


yg paling aku suka perisa lychee dan mangga...yehuuu


labels..


ecececehhhhh



nih company nyer nih...


aik pesal lak pic nih kat cni...??? hehe..patutnyer duk atas...huh, malas aku nk beki..kat cni, dijual 3 kontena RM10.00..byk juga aku memborong, bgi kwn2 kat bahagian aku ni (sebab dorang tau aku g kannnn). ingat nk bagi mertua aku gak...tp, xjadi, coz kitorang pulun xhengattt..3 kontena saje umah aku..1 kontena 1 hari...pelahap betul kitorang..tau camtu beli RM50 baru pueh hati!

pastu kitorang suma g makan, yg dibelanja oleh Inspektor Huda, pastu g gerai kerepek..borong lagik...byk aku beli, rupernyer Mr. F xlayan sgt kerepek ubi, beliau suka Kepek Pisang jek..




aku kat belakang tuh gah discuss ngn K.Yati nk beli aper....xbuat list, kat ctu susahler nk mencongak...


Puan Huda memborong ..

pastu kitorang g singgah beli jagung. manis betul jagungnya..aku rebus dan buat bubur..pastu singgah makan cendol durian ..perggghhh bez tu cendol durian, tp kureng ckt mood aku pasal kedai dia kotorrrrr...eeeiiii...
last, singgah pasar pasir penambang , beli ikan, udang, sotong, ketam...murah weiiii!! mcm kat pasar Jerteh la pulak...yang gerenti FRESH!!!! maklumler orang Kl, mane nk dpt barang Fresh ye x....



No comments: