Tuesday, August 28, 2012

Cerita Raya 2012


As-Salam...tajuk di tas bukan main lagi..pdhl cerita raya aku bese2 jer...xde yg pelik pun, simple2 jer..cumanya raya kalini happening giler, mklum le raya di kg aku...kikikiki...thn lepas xdpt pulang beraya, so tu yg excited dgt tuh! 

kitorang balik awal pd Khamis kul 4am..sampai kg 12pm di Besut, Trg. oh ye, taun ni aku dpt cuti sebelum jek...selepas raya dh kena keje, hampeh! Mr. F dia dpt cuti panjanggggg, sian dia aku g keje, dia sorang2 kt umah...hhehe..ade la jgk aku cilok balik awal..opppppssss..terlepas sudaa..syyhhhh tau


ni la hidangan di pagi raya..aku requset kat Mek aku nk mkn Nasi Minyak .. nasi by mek aku, ayam sambal by aku, acar timun by adik nor, sambal merah by mek....hehehe..tang ayam sambal tu aku tugaskan Mr. F lak g beli kacang peas..ksian dia harung jem pegi pekan.


nasi minyak kami ni simple2 jer, tp sedap sgt...nih pinggan aku ni...xpuas aku mkn sepinggan, tp seharian raya tu perut aku penuh..xleh nk diisi dah..bile nk balik KL, aku mula merindui nasi minyak ini...kena buat lagi la, xpuas mkn...mmg bez giler r !!! aku tau nasi minyak ni sedap sebab dorang nih suma mkn sebelum dan selepas semayang raya...hehehe


kenangan raya 2012 dgn suami tercinta...hehe


alhamdulillah dpt sebombon taun ni..thn lepas xsedondon, kerna mslh teknikal...



kebetulan lak sebombon dgn sygku Mawaddah..dgn aku dia nk la posing..'seperti merelakan jer'


tp bile diajak bergambar sekali dgn Ayah Di , xmo...maluuuuu, meronta2 utk melepaskan diri


aku paksa jgk ! si dia pun 'terpaksa', tp xpandang muka...  konon nyer, inilah keluarga bahagia kami...ekekeke...xsabar aku nk sebombon berderet wehhh



kuarge abag aku..A.Mi n the gang..mereka nih setiap taun sebombon..kreatip la ahkak ipar aku selalu mencari idea utk mewujudkan suasana ceria di aidilfitri utk kuarganya.. harapnyer, aku pun dptla selalu sebombon dgn 'keluarga' kecilku...bak kata Shibam, stress mencari baju sedondon di sini ye .. hakikatnyer, mmg stressssssss...susah mencari baju aku agar sebombon dgn Mr. F tau !!! grrrrrr



nih lak kuarga ahkak aku...k.Da, beliau xpenah sebombon dgn anak2nya... ikut beli, ikut pakai...sumanya gara2 xnak stress memilih warna baju... kalo anak ramai lagi stress tau nk pilih kaler..kaler tu nak, dan2 kaler tu la xde...


time nih bapak dorang xde...suka tgk mulut A. Ja, kiput2....chumellll

raya pertama nih xbyk umah kitorang pegi, sebb sibuk dgn persiapan anak buah (ank sepupu). mlm tuh akad nikah n besoknya kenduri...


nih mlm raya pertama,. majlis akad nikah K.Long Fathiah.. mabruk a'laiki .. tuh jubah raya aku...asalnya beli jubah kat mek aku, dh aku berkenan , rembat ler satu jg utk diri sendiri ...



hari esoknya, majlis perkahwinan K.Long... gumukss giler aku...dah la hudossss, xmekup..taun  ni raya xde mood nk mekup! 

raya kedua, tema kami laki bini adalah orange...tp, xtempek lak pic dgn beliau



ini lah pengapit2 pengantin... majlis K.long ni berlangsung hingga petang..mmg letih giler r...pdhl aku xbuat ape pun..hehe..juz tukang semak jek.. kira2 kul 4.15 aku balik umh mek aku, berehat..n tido petang...

esokan nya, rayake-3, kami bergegas pulang ke KL...huhuhu..xpuas lagi raya beb!!!  RAYA HAJI waiting for me erk..... ek eleh... pdhl hari kedua baru pulang kg...huhu. xboleh nk di ubah jadual dah...xboleh nk gosok2 Mr. F dah mintak ihsan beraya di kg aku, kene hormati suami plk..bg dia peluang utk berhari raya di sebelah kelaurga nya pulak...xpe, aku isteri mithali ikut jer... bye2...

No comments: