Tuesday, January 18, 2011

17.1.11 Rumah Kena Pecah

Salam..n3 yang xberapa bez arini..penuh kesyahduan, penuh menguji keimanan, kesabaran dan kekuatan hati..Rujuk report balai sg besi, kira2   7.30 pagi saya meninggalkan umh ke tempat kerja dlm keadaan baik. kira2 5.30 ptg saya pulang ke rumah mendapati pintu umh saya terbuka besar dan berselerakan dgn 'telinga' grill mangga diumpil @ dipotong. bagaimana perasaan saya ketika itu???? selama saya mendiami umah itu kira2 5 thn lalu, ni la yang berlaku di rumah saya ! selang beberapa bulan shj lagi saya akan berpindah keluar dari situ, itu yang terjadi. ketentuannya !

Saya melangkah masuk terus ke bilik, pandangan mata pertama tertumpu ke tempat simpanan laptop..hilang !!! kosong citu ! saya sudah menduga.... lain2 barang, kotak2 kecil , kain baju dlm lipatan dan dlm almari abis disepahkan...mencari barang2 berharga..alhamdulillah, brg kemas, wang tunai serta kamera kehulu ke hilir saya mengendong kemana pergi.. tambahan lagi kamera, sejak 'berbelog' mmg saya xmiss mbawanya.

terus saya turun ke pejabat DBKL utk report, maklum kami adalah beliawanis dbkl yang tinggal d citu..org 1st yang saya call is my fiance, 2nd people is my boss (ipd cheras) dan 3rd is timb ketua balai sg besi.. 4rd is my brother ..4-4 org yang tersebut mmg ade dlm simpanan hp saya.. my boss, d/ocs sg besi & 3 lagi anggota mereka bergegas ke umah saya kira2   10 minit slepas itu..sungguh cekap dorang! nsb baik saya sempat menunaikan solat asar...ats saranan mereka, saya dikehendaki ke balai utk buat report..done ! my fiance sampai tepat pd masanya..

slps pulang dari buat report, saya menerima kunjungan abg dan kkk ipr yang tingal d setapak. kesian dorang, redah jem..eh, my fiance pun redah jem gak, nun dari keramat.. kami solat maghrib secara bergilir di dlm bilik, memandangkan sebarang 'sepahan' tidak boleh diusik, sehingga kedatangan pegawai penyiasat.

kemudian, my adik angkat yang tinggal berdekatan is Marini dtg bersama berkongsi kesedihan. juga ketua blok, Pak Daud dan pembantunya hadir...juga kakak2 jiran berdekatan hadir sama...kira2 8.45mlm, pegawai penyiasat dan jurufoto aka forensik utk cap jari hadir..pelbagai mereka interview..

saya mengucapkan terima kasih kepada semua yang hadir...mereka ade ketika saya memerlukan!
penyisatan sudah dilakukan, barang susah nk dpt balik, sekurang2nya mereka itu berjaya ditangkap ! geram betul saya ni.. MAAF YE, SAYA LUPE NK AMIK GAMBO UMAH BERSEPAH SEMALAM..

antara barang yang dicuri ialah my laptop...brg kemas, hset,& kamera milik kakak serumah...seperti biasa , mula2 tgk umah berkecah..menangis xhengaaattttt..bila dah lama2 baru leh kawal perasan bile suma org2 tersayang hadir...tp, bile suma org2 tersayang dah balik, perasan teringat dan takut hadirrrr....

sekarang saya sudah takut utk tinggal d umah itu..saya mahu PINNDAAAHHHH !!!

5 comments:

azida said...

byk'n bersabar dinda...

Cik Rama-rama said...

yea..pindah lebih baik.. ajat2 d hati nak g KL wekend ni untuk sama2 meratapi kesedihan tapi skolah lah plak..huhuhu ok, take care, sayang..

azira said...

azida ~ tq kanda..heheh (geli)
azila ~ ceh meratapi kesedihan tu xtahan..ekekekkekk

Cik Rama-rama said...

sebenarnya nak g ariani hikhikhik

azida said...

ada sokmo agenda tersembunyi dia tu...