Friday, December 16, 2011

Jalan2 Ahad Lalu - melayan Ombak Rindu

As-Salam...punyerla dah lame baru nk updated cite ahad ritu...kahkahkahhhh ntah aku pun tatau pe yang  terlampau bz ntah ler...lps satu, satu xterhandle aku eh..nih ade celah ckt, cpt2la aku grab sebelum masa aku dcuri pihak lain...hehehe..ayat xhengatttt

kan aku cite si pija dan meknor dtg bertabuh umah aku kannnn..mlm tuh pija ckp isnin org cuti (keputeraan sultan selangor), lohh yeke...aku hengat cam bese dorang terus p hostel pas asar ahadnyer, nih bile dorang cuti senin, mula la aku berpk nk bwk dorang g mane nk megisi masa ahad yang ado..

bgn tido pag2 ahad terus aku ckp kat hubby kite bwk dorang g putrajaya la...kalo tompet lain kek KL ni dorang dh beso (biasa), putrajaya dorang xbeso, malah meknor belum jejak lagi putrajaya walaupn dah 2thn mastautin kek cni...hahaha...pecah tembelang...

pas solat subuh, time aku gah masak2 nsi lomak paru aritu, pija dtg kat dapur, aku gtau la nk g putrajaya bwk puak mung beriyo! ntah, dia mcm  tak xcited jek,,si pija nih meced ckt, dia kot myusahkan aku laki bini la melayan dia susah2 bwk p jln2...lohhh aku kata pe susahnyer, k.ra pun nk berjalan jgk, k.ra pun bosan kek umah kalo xjejak tanah! haha...pastu aku pagi mengejutkan meknor yg mmg perangai dia suka membuta dan terperap dlm bilik xkuor2, aku ckp bgn!!!! g putrajaya kol 10.30! aku hengat meknor xcited la kan sbb dia xpenah poie sanun...korang tau dia tak xcited pun, dia kata xyah le kite lepak umah jela..punyerla aku hangeeennn, aku  kato nih bkn umah mek kat perap2, nih umah aku...jom kito bersosial2!!! ekekekekeeee, aku menambah ayat je tuhhhhh pdhl aku xckp gitu pun kek dio

masa dijanjikan pun tibo, baru aku tgk wajah2 dorang EXCITED bile dah siap, eh lebih2 dri aku lak erk...pas sumbat nasi lomak baru nmpak hepiiiii muka dua org nih... aku suker la bwk dorang jalan2 sebab aku dulu pun  penah merasai zaman2 dorang duluu2...time aku blajar ritu aku pun suka g lepak umah a.mie (abg aku), a.mie selalu bwk aku jalan2, g umah sedara SIL la (abis suma sdara sil aku kenal tau), g klcc la, g ptrajaya la, g tasik la, g pertandingan mwarna anak2 dia la, g kenduri la, bla2 la...suka aku bile a.mi melayan aku baik2, sampai skrg la a.mi melayan lagi kakak aku dan adik2 aku yg suka bertandang umah dia...byk betul jasa beliau! xkan ku lupeeee..terima kasih a.mi...wahhh tetiba je rase airmata nk mengalir...sob ...sob...terkenangkan sejarah lalu dan budi beliau yg xterhingga

dah sampai putrajaya, terus kitorang g amek tiket Ombak Rindu kat Alamanda...hubby belanja 4 org...tq yanggg...muahhhh....sebelum masuk panggung kami g membuang dulu segala air2 milo, teh o  yg dimasukkan ke pundi pagi td...eeeiii kotor...kahkahkahkahh



sempat lagi aku dan pija bergambar dlm jamban!!! ketika ini tandas adalah sgt bersih sebab awal2 pagi lagi kul 11 pas pembersihan, org pun lom ramai laie guna, kami dh masuk dulu...heheheheee



nih lak aku suh hubby tlg snap kan time nih tgh que beli pop corn la, jajan la, mineral la....pdhl tgh que, sompet lagi tuuuu..nasib org blkg xmarah, kalo dia mrh, aku mrh dia balikkk..he3....kejamm



lepas beli mende alah, hubby sibuk ajak masuk panggung awal2, tp aku xmo laie, last pic mintak dia snap lagi kat tempat sensasi niii.....cpt2 aku memilih aaron aziz, pija memilih maya karin, manakala mek nor dia lambat masuk korum terpaksa dia duk kat tempat lisa surihani tuuuu....hehehe...aku hengattt nk peluk je karikatur aaron aziz tu (gurau jer), ....tp bile tgk mood hubby yang kus-kus terus aku xjadi...ekekekekekkeeee...karikatur yer, bukan org betul2...hrp paham ...



xkan nk gambo ngn dorang je kan, nah aku bergambo lak ngn hero malaya aku nih, setakat aaron aziz aku xheran laaaa....mr.F lagi tebaeeekekkk !!!ayt bodekkk nampakkkkkk...he3 :D

akceli dah dua kali aku tgk omabak rindu ni...menggila aku...mmg masuk cite ni ke minda aku...pestime tgk aku nanges2 2 kali time dorang berpeluk dlm bilik lepas hariz menikah lain tu kantoi dgn makjah dan pak man tgk & time hariz tolak izah ke tanah time dia ckp bini dia curang tuuu......2nd time tgk xdela aku nanges lagiiii...aku usha2 cek line pija @ meknor kot2 dorang nanges, pastu aku gelak2 kalo korang nanges, hubby pun aku cek gak, tp dia macho xnanges pun...aku lak membilang aaron aziz nanges 4x you dlm cite tuuu!!! 1st tgk, xsempat aku nk mbilang bape kali aaron aziz nanges, sebab aku yang sebuk nanges menghayati bagaii, 2nd time tgk, barula aku ade masa membilang...kehekehkehkehhhh...selekeh aku ni...pija cakap xde keje ke k.ra??? duk bilang aaron aziz nanges lak..

pas abes cite tu, kitorang gerak ke MASJID BESI (tuanku mizan zainal abidin) utk solat zohor...saje bagi dorang merasa dan kenal masjid tuuu aku dah byk kali dah ke sana, xterhitung,...maklum ler program jakim byk buat kek sanun....pastu kitorang gerak balik umah, sebelum tu singgah pasaraya HERO dulu beli ayam, dan singgah kat gerai K.Yati kat Sg. Besi aku nk makan doyan...hingat nk mkn durian kat ctu jer, tp bile tgk si pija dan meknor tido xbgun2 dlm keta, so hubby ckp bwk blk mkn kat umah jela...lagipun hubby dah letih dan dia pun xbape sihat...aku je aktif semacam jek, xtau letih ke, penat ker...cargas je aku nii...

dah sampai umah, hubby membungkam tido ...aku cek2 badan dia...panassss...alolololo baby aku demam rupernyer...ok rehatla syggg...pastu aku cek lak bilik sebelah, tgk2 budak dua org pun sama menbungkam tidooooooo...sambung tido tu dari dlm keta hinggala ke umah...aku ajak mkn durian xmo dorang....


sudahnyer aku sorang yang mkn doyan ni...nih suma aku abiskan dlm 1 masa ...4 ulas..tamak loba aku kannn..pedulik hape, aku dah kempunan, makan jugakla walaupun sorang2222, uwaaaaaaa....bez gile ngko isi dia...ekceli ade lagi 5 bijik, malam tu dorang lak makan doyan, and aku pun join sekali ngn dorang mlm tu lak.....makan lagiii...ekekekekekeeee...sodap botol !!


pas mkn doyan ptg tu, projek aku buat nasi ketumbar (pija request), kari ayam, sayur goreng rampai  utk dinner di kala dorang suma membuai mimpi di petang2 hari....time aku nk goreng sayur pija dah bangun, dan sempatla dia menolong aku memotong sayur2 tuuu....nk citenyer, aku xtau letih kannnnnn...ekekekekekee.. aku mmg camtu, kalo kat umah sendiri aku xtau letih,,,tp kalo kat umah mek aku, aku la org pertama jadi letihhhh dan malasssss...wakakkakakkk

No comments: