Monday, December 19, 2011

Nasi Ketumbar bersama Kari Ayam dan Sayur Rampai

As-Salam...aku nk sambung cite yg aritu nih, alahaiii xsempat lo aku nk updated satu hari satu cite, xdan weiiii...kalo aku xkeje leh la, ni aku keje...balik keje lak sampai umah kol 6.30, pung pang pung pang masak, iron baju, jemur baju, tgk masterchef (xtinggal tu) dah kol 10.30 bdn dah penat terus tido...so bile masa aku nk updated blog wei...dari 1 hari ke 1 hari cite asik pending je

balik umah petang dari melayan ombak rindu tu aku buat nasi ketumbar utk dinner...gandingan dia kari ayam dan sayur sawi goreng jelah... sebab aku xboleh mkn acar timun, so sayur goreng pun jadilahhhh


nah ni dia sepiyuk aku wat kari ayam...lain2 ayam menyorok bwh kuah tu...hihihiihiii



nih lak sayur sawi goreng bersama pedal ayam dan hati ayam...ini aku namakan dia sayur rampai jelah, pasal aku tatau nk panggil ape...hihihihiiii...pedal dan hati ayam aku goreng dulu garing2, ketepikan...goreng sayur. bile sayur dah masak, barulah aku hiris2 pedal dan hati tdi, kendian satukan, gaul2 ngn sayur td...sng dan ringkas bukannnnnnnnnnn


aku bagi 9/10 markah utk sayur ni...sedap rase ayam gitu pasal aku letak sos ayam knorr yang jual dlm botol tu, juz letak tu jer, xpyh buh garam lagi, pasal dia dah masin, buh r gula ckt...hehehe..bgi keseimbangan rase dia, masin manis



cantik kan warna kari ayam aku ni...kari warna merah gituuu sebab aku guna rempah SERBUK RAJA KARI FAIZA... haaaa tu la pasal mula2 aku pelik asal rempah dia xcoklat, merah je rupernyer? confius gak nk wat...ahhh lantak lah! bile aku buat jgk, tgk2 warna dia cantikk yahuuuu..sebab sebelum ni aku guna rempah CAP X dan CAP Y yang femes tuh  warna rempah dia kecoklatan gitu, xmenarik langsung... patutlah aku heran knp org buat kari warna merah, sedangkan aku buat warna coklat..haiiiihhh


nih aku dah dpt dah kari warna merah...heheeee,,,suka sgt tau....pasnii nk beli lagi la RAJA KARI FAIZA nih.


close up! ngengada tol kannn



TADA.... nih aku hiaskan pinggan utk hubby merangkap baby kesayangan aku...weeeeekkkkk ade yang geli ker??? gasaklah!.. lagi org geli lagi la aku nk gertak..hahahahaaa

aku gandingkan dgn SAMBAL MERAH MEK aku tau...


close up nasik, alamak nasik aku pecah2 coz aku gaul kuat sgt...pulak tu aku xpakai basmathi pun, juz beras wangi siam, beras pulut.. sape2 yg xkenal daun ketumbar, tu la rupernyer yer...



sambal merah mek aku xtinggal toooowwwww.. import dari kg youuuuu...lalalalalaa

sape2 yang ndak kan respi nasi ketumbar nih sila la carik dari label: nasi aku sebelah kanan tu @ melalaui google kat atas belah kiri blog aku ni...nnt jumpelah yer, samat menggoogle...xkuasa aku nk tempek respi, line tenet lembab...tata

No comments: