Monday, December 12, 2011

Nasi Lemak Paru

As-Salam...pagi yang hening semalam aku buat Nasi lemak Paru.. makan berempat meraikan pija dan meknor dtg ke umah aku ni, kebetulan jelah dorang tuh...kalo dorang xdtg pun, mmg aku akan wat nasi lemak paru jgk wakakakkakkkk dah hampir sebulan aku beli paru dlm freezer xterbuat ...

nak masak paru pun aku confius camne nk wat ye.. maklum ler nih pestime dlm sumur hidup aku masak paru..sebelum nih aku main telan jek paru kat kedai haaa...siap aku tanyer pak mertua aku laie, "camno nk buek paru nyo eh bah?" katonyo : "era, ekau robus dulu paru tu eh, pastu baghulah digoreng eh iris kocik2, nk simpan dlm petiais pun bolih buekla apo pun eh"... yeahhhh  itu dio eh, eh, eh dari aku yang melampau2 eh....hehhehehehe


maka, hasilnyaaaa....TADAAAAA

 

siap ade hiasan sampingan dari tuuu...xcukup satu, TIGA !!! daunnnn



waddduhhhhh, terliur akuuuuu



sodap nasik lomak den ni yo... aku baru rasmikan pemotong telo, cute kan telo aku...ekekekekkekkk


inilah paru yang menjadi kegemaran kamiiii... bile sebut nasi lemak paru, terus aku tingatkan K.La aku yang merupakan penggemar tegar paru berlada...dulu sanggup tu dia dtg KL semata2 nk mkn nasi lemak paru kek umah bujang aku duluuuuu...skrg dah jauh aku dh pindah, xpe pasni xsusah2 laie, aku pun leh buekk, sodap laie aku buekkkkk ...hehe...lupa aku nk wat tumis kangkung, baru jadi nasi lemak kangkung mcm sesetengah tompet tuuu



CLOSE UP ...aku suka paru garing2 camni...bile paru dan sambal dah sejuk, barulah campur, gaul2 bersama...insyaallah akan kekal garing...aku xsuka mkn paru yang lombik ..selalu kat kedai aku akn pilih dulu , kalo garing baru aku akan beli nasi lomak nyo...wahhh demand kannnn...hehehe

No comments: