Friday, December 9, 2011

Rendang Ayam


As-Salam...perggghhh ni la pestime aku wat rendang ayam beb ... ala tu pun pakai pes segera rendang yg aku beli ngn kawan..sebungkus rm12.00 rege dia..mmg sedap..berbaloi beli..juz masukkan santan dan ayam jer...

tp aku jenis xsure, so bubuh jgk bahan2 lain...wakakak


aku blend juga bawang, halia, serai, lengkuas bagai... tumis dulu, pastu masukkan cili kisar, tumis lagi...last sekali baru masukkan pes dia dan santan..kacau rata, masukkan ayam, daun limau purut, daun kunyit..renehkan seketika sampai sedikit kering..xperlu masukkan garam coz pes dah secukup rase...aku rase kalo aku xbubuh bahan2 kisar tu suma pn xpe, juz pes dan santan, siap!


tips dari chef anis nabilah yg come lote, koyakkan helaian daun limau purut utk memberikan aroma yang bertambah wangi...erm, mmg betul! 


sekali aku buat byk beb, seekor! berhari2 jugak nk abeskan mkn dua org...hurmmmmm... sempat aku kasik mak mertua aku sebekas...walllahhh

No comments: