Friday, December 17, 2010

kenduri breakfast terkejut !

assalamualaikum para pembaca blog ku sekalian..ape2 pun, perlu dimulai dgn salam...sejak ade blog ni rajin pulak nk bercerita..if i diam a.k.a xupdated blog tu, maknanya i'm not in mood laaaaaa....so, faham2 sendiri la ye !

so penulisan diari arini ialah berkenaan breakfast ku yang terkejut a.k.a tidak dirancang a.k.a surprise a.k.a saya tidak bersalah !!!!! hehe..

Sebelum g ofis, saya singgah dulu beli nasik kerabu lauk ayam rendang kat dpn stesen LRT kat umah..masyaallah punye la ramai org..tp sanggup tgu tau ! coz nasik dia mmg sedap gilooosss! pssstt...(actually semalam saya xsentuh nasik, tu yg jadi lapar pagi2 ari tu....huhu..) hitung punya hitung, saya adalah pelanggan nya yang ke -10 sdg menunggu layanan..adehh...ade sorang makcik tu beli sampai 6 bungkus utk anak2 nya..aduss...makciknya, jgnla beli time puncak org nk g keje ni......adoooiii..

dimulakan cerita, pagi2 lagi saya ke Surau ofis coz setiap pagi Jumaat ade Kelas Penghayatan/ Membudayakan al-Quran anjuran BAKA bermula 8.15am. sebelum tu singgah jap tempat k.ila @ suhaila sulaiman di Pejabat Pentadbiran. g letak hbeg dan nasik bungkus tu..then i plan nk brk1st sama ngn k.ila la.. (rindu tau nk mkn sama.sejak Baka pindah ofis ni, tiap2 hari saya mkn sorang je tau)....

ttiba k.ila  ckp arini kat ofis ni ade jamuan , kami buat nasi lemak....alamak !! soriiiii...saya xtahu, huhu...segan la pulak...tp, segan ker????? xjugak, coz kami ni (baka & admin) sperti adik beradik..(coz 1 ofis dulu, baka tumpang sama itu admin off laaaa...) (lama siot... 1 1/2 thn...sejak i masuk, 9 bulan dah bersama dorang...mesra2).. kalo saya xdtg pun, mereka akn panggil kami juga...acara wajib tuh ! take noted ye...hehehe..gurau ja..ok, lama dah melalut ni...jom kita layan pic2 nie...



 TADAAAAAA........


inila nasi lemak yang mereka sediakan..ade 3 sambal..sambal sotong ikhlas dari cc zaiton. sambal bilis dari cc maznah, sambal nasi lemak lak dari k.salbiah..telur, keropok dari k.ila, lain2....saya xtahulaaaa...lagi saya tahu, nasi lemak cooked by k.zalmah ! hmmm...mmg mavelous !   dah dorang suma letak, saya pun letak la jugak i punye nasik bungkus tuuuuuuu...dah letak dlm pinggan... tu dia...nampak x?? hehehee...






haaaa....inila nasi kerabu yang sedap gilossss tu..dari gerai kakak kelantan..mmg terbaeeeekkkkk !!!! pastu lauknya saya mintak rendang ayam, ikutkan mmg xkena la kan, bkn match dia...tp tekak ni nk jugak rendang tu...terbaeeekkk jugak ! xpela, janji bahagia, xgitu?? makan jela ape yang kite nk makan..bak kata kesayanganku, "ala, kita yang buat dia.. " (terngiang2 di telinga ni syg..)..ade betul jugak tu.. xyahla nk skema kan....




seterusnya pelakon kuch2 hota hai mengambil tempat...ahahaaa...lawak..bersama pakciknya..x, gurau jer..pak joe tu..kelihatan, kak zalmah (baju purple) yang bikin sama itu nasi lemak daa...yang si jejaka encem lak tu amirul.....(amirul tu org kuat saya tau kalo Baka nk wat ape2 program)..(kalo dia xde, melilau saya mencarinya..so, jgn nyorok2 ye miruuullll..hehe) 




sedang menikmati makanan, punyela syooookkk...tp, si punitha tu maintain lagi posing dia...emmm...kebetulan dia pakai cantik arini...ooo..patut laaa...baru faham..hehe..
 kami telan dulu, ladies first kannnnn.....



and da last, ni la menu saya !! sikit kan saya ambikk kan...sikit kan...sikit kan....????  .hahahahhaaaa...setiap satu, suma nk rasa..hahah..tp dlm kuantiti ckt..tp bile dah campur2, jadi banyak la pulakk..xpe, telan jaaaa...


lepas tu, time rehat jumaat, kami pergi ke Checkers...beli barang2..balik dari Checkers, balik2 lapar, terus belasah nasi lemak tu lagiiiiiiii...........huhu..berlemak2 la saya..... (xguna diet semalam !)


akhir kata, semoga persahabatan ini kekal sampai bila...terima kasih daun keladi, kalo ade, jemputlah lagi... !! opps, ari isnin ni 20hb sekali lagi kami ade jamuan, meraikan majlis perpisahan CC...huhu...sedeyyyy...ok, cikedoutttt...bye2...eh, assalamualaikumm...adehhhhh...

No comments: