Saturday, December 18, 2010

my second house~ office..

assalamualaikum...brg siapa yang sudah tahu di mana saya bekerja, singgah2 laa...apepun, sebelum ape2, sesuaila ngn tajuk mlm ni..second house ~office..mmg ade kene mengena beb ! pas korang layan pic ni, baru korang tau la kannnn....


Sebelum masuk ke ofis kami, dah ade pelekat kat pintu "sila tanggalkan kasut"...so faham2 ler..(xbole upload pic pintu tu, coz tertera kat mana saya bertugas) actually ni adalah temporary ofis, coz ofis kami sebenarnya sdg dlm proses renovation...wakalahnya namanya pun sementara, so ala kadar jela...janji ada tempat...menurut sumber, 2012 baru siappp....mak aihhh...! ofis kami nunnnnn tercorot dari lain2 bahagian/unit ...ape nk buat...xpela, yang ini pun dah selesa..tq kpd boss, ASP Amran kerana begitu tekun a.k.a bersungguh2 utk dapatkan pejabat sendiri demi keselesaan warganya..cewah! keselesaan warganya yang juz 5 org ni....



ini adalah tempat my staff yang duduk...org2 nya sgt berkomited..sesuai la ngn boss kami yang berkomitmen tinggi tuh !



and then, ni konon2nya ruang menunggu bicara la ni..haha.. ruang menuggu giliran utk dipanggil masuk mengadap oleh boss & physician...kerusi tetamu la kunun...tapi kerusi putih tu...chooiiiii....camne leh xperasan ni masuk pic??? xpela, janji kemas..




ini??? haaaa...jeng jeng jeng...ini baru la meja saya... komputer berada di sebelah darinya....xamik pic komp desk, coz 'kemas sgt'...hehehehe...pagi2 dtg keje, lepak cini dulu, amik angin econ (berpeluh2 jln kaki dari tren) (acara wajib tuh!)...pastu baru gerak ke komputer..



ini tempat yang saya suka....pas solat, kat cini la saya bertelekuuuuu..haha...mekup ! (eh, mekup ker? xlaa)
mana2 kawan2 kolej saya dulu, korang perasan x kabinet kecil warna biru dlm rak tu zaman saya kat kolej lagi tau...kira2 dah 9thn berlalu saya duk angkut ke hulu ke hilir 'kabinet' aka laci comel kesayangan tuu setiap kali saya berpindah randah...dari kolej, ofis lama, ofis baru (now), seterusnya ke ofis lagi baruuu nnt(bertukar, nak2...)




ini adalah tempat aku solat...kat cni la saya sujud if tidak ke surau ofis...
ok, ini shj la berkenaan ofis saya (second house)..yela house...xnmpk ke tikar getah tu...sebetulnya ini mmg truly rumah (flat)..sape2 yang bekerja dlm jabatan kami , especially di KL, mmg faham benar sgt la... apepun, even simple, saya sayang sgttttttt  pejabat ini...yela, 8 jam duk kat cni hari2....(kalo xde keje luar laaa)..especially bilik saya tuh...suma lengkap...surau pun boleh bina dlm tuu tau...hehe
ok bye2...singgah lagi ke blog saya...saya tahu, selain follower, ramai lagi 'pemantau' saya..kawan2, adik beradik, org tersyg, blaaaa2...wslm.

1 comment:

azida said...

simple dan kemas...oklah tu..