Tuesday, October 11, 2011

Lala Goreng Bersos Tiram


As-Salam...agak lame saya tidak mengentri di sini, disebabkan sy bz bekerja n berbiz..... biz terkini saya adalah MONAVIE..nk cite Monavie tunggula bile sy ade masa nnt yer!


Buat lala ni dah lama, sy sje tingin nk mkn lala, suami xsuka benda2 renyah n 'kurang isi' begini..xpuas katenya..tp disebabkan saya yg hendak makan, jadi buatla jugeeeee.... sedap n puas saya...senyum smpai tingaaaaaa !!!


cili tu merah jer, tp xpedas sgt pung ! dh tentula saya bh sos tiram utk menyeimbangkan rasenyer...


basah2 sodap !


boleh juga kalo anda hendak menambah carrot pung ! @ sayuran lain..heeeeee


SUMBER : AZIRA
RESIPI : Lala Goreng Bersos Tiram

BAHAN2:

- Lala
- Bawang MErah/putih
- Kacang panjang
- Cili merah
- Halia (cincang halus)
- Sos Tiram


Cara membuatnya :

- Tumiskan bawang merah, bawang ptuih serta halia sampai naik bau
- masukkan lala. masakkan lala hingga dia terbuka sendiri. haha
- masukkan pula kcg pjg n cili merah..
- akhir sekali masukkan garam , gula, san sos tiram..siap !

No comments: